Fietsen voor Spieren: Sponsoren gezocht!

In september 2013 heb ik een racefiets gekocht en ben gaan fietsen. Veel fietsen. Eind 2013 heb ik mezelf een doel gesteld om dit jaar 10.000km te fietsen. Voor 31 december 2014 moet dat gehaald zijn. Inmiddels heb ik ruim 8.300km weggetrapt.

Doe ik dit voor de lol? Nee, ik doe dit voor het goede doel. Spieren voor Spieren om precies te zijn. Ik wil hiermee geld inzamelen om kinderen met een spierziekte een goede toekomst te bieden: Fietsen voor Spieren! Er is nog veel geld nodig voor onderzoek naar spierziekten. Daarom zoek ik sponsoren. Privé donaties zijn natuurlijk welkom, maar ik zou graag steun krijgen van ondernemend Nederland.

De deal is simpel. Uw bedrijf doneert nu maximaal 50% van het totaalbedrag wat u wilt doneren. Zodra ik daadwerkelijk de 10.000km haal, doneert uw bedrijf het restant. Bijvoorbeeld u wilt 500 euro sponsoren, dan doneert u nu 250 euro en 250 euro zodra ik 10.000km gefietst heb.

Bedrijven die sponsoren krijgen op deze pagina ruimte voor hun logo (en een link naar de website) en ruimte voor een (eventuele) korte motivatie waarom zij deze actie steunen.

Doet u mee? Good karma gegarandeerd!

Doneer hier!

Een jaar later

Een jaar geleden maakte ik mijn eerste ritje op mijn hagelnieuwe Specialized Allez. Trots dat ik was. Inmiddels gaat het een stukje sneller en verder.

Hidden Europe, Holland

Bikerlapse – Instagram Hyperlapse on a bike

Epic Climbs: Alpe D’Huez

Staat op mijn todo lijstje. In 2015 zes keer? Wie zal het zeggen…

“Als je haar maar goed zit”

Fietsmeisje Chantal

Where ever I ride my bike

Heatmap waar ik tot nu toe gereden heb. Ik moet nodig eens naar het buitenland.

10 tips om gewicht te verliezen door fietsen

Hier 10 tips om gewicht te verliezen door fietsen.

Ik schreef er al eerder over, een goede manier om je calorieën bij te houden is gebruik maken van MyFitnessPal. Ik ben inmiddels 23kg kwijt. Vind je het lekker om te fietsen? Pak die fiets en ga er op uit. Succes!

Genieten van pijn

Ik fiets veel op mijn racefiets. Lekker in de buitenlucht. Liefste op zonnige dagen met weinig wind. Kilometers asfalt glijden onder me door. Genieten van de omgeving om me heen. Perfect gevoel. Daar hou ik van.

Van de week maakte ik kennis met een fietsclubje hier op het eiland. Paar keer per week rijden ze gezamenlijk een rondje. Van de week sloot ik aan. Gezellig. Woensdagavond. Lekker relaxt tempo. Prima te doen. Het kostte me weinig moeite om mee te rijden. Een “keuvelrondje” zoals zij het noemen. En gekeuveld werd er.

Donderdagavond was ik wederom van de partij. Deze keer was de groep wat groter en het tempo lag een stukje hoger. Daar rij je als vrouw alleen tussen de heren. De andere vrouwen lieten het afweten? Vooralsnog kon ik prima volgen. Draaide zelfs lekker mee op kop in de groep. Moe maar voldaan kwam ik thuis.

Gisteren eind van de middag sprong ik weer op de fiets. Even een lekker rondje alleen. Muziekje aan, zonnetje, verraderlijke wind. Toen merkte ik dat twee van die dagen met een behoorlijk tempo toch in de benen gaan zitten. Mijn hoofd wilde wel, maar de benen hadden andere plannen. Vast een teken dat ik een rustdag moest pakken. Maar om nou na 4 kilometer om te keren en naar huis te gaan. Nee zo steek ik niet in elkaar. Discipline. Ik heb niet voor niks mezelf ten doel gesteld om dit jaar 10.000 kilometer te rijden. Dat is 200 kilometer per week. Te doen.

Ik trap lekker door. Negeer mijn benen. Doen wat het hoofdje jullie opdraagt. Zoals oud-professional Jens Voigt altijd zei: Shut up legs! Langzaam voel je de verzuring, je benen willen eigenlijk niet. Doorgaan. “Trappen kreng!”, motiveer ik mezelf. Totdat je op het punt komt dat je er geen last meer van hebt en je weer lekker op snelheid komt. Heerlijk gevoel.

Positive Thinking

20140519-075918-28758830.jpg